четвъртък, 4 април 2002 г.

US Box Office: Финчър отново на линия


Дейвид Финчър ..... каквото и да кажа за него .... няма да е достатъчно. Обичам режисьори от неговия калибър. Америка няма изобилие от такива личности. В началото на новия век когато сапунките и тъпите екшъни на американската индустрия са заляли целия свят, филмите на Финчър са истинска светлинка в иначе сивата картина на филмовото изкуство зад океана.

Роден през 1962 година само за 10 години Финчър се превърна в може би най-оригиналния творец на новото поколение американски режисьори. Кой не си спомня няколко вече класически сцени от шедьоврите му.

Скокът на Сигърни Уивър в края на “Пришълецът 3” и подаващата се главичка на най-класическото хорор-създание в историята на киното. Пламъци, драматичен монтаж и “елиънче”-то, което си пробива път от тялото на Рипли?

Или онази страхотна гледка по средата на нищото, в която Брад Пит отваря изпратения му кашон от Кевин Спейси. Тъмните снимки и безпощадния дъжд по лицето на Пит.

Сюреалистичния пейзаж на Боен Клуб и беизразната физиономия на Едуард Нортън който гледа през прозореца очаквайки градът да избухне.

Или недоумението на Майкъл Дъглас в края на “Играта”, когато разбира за какво всъщност е ставало дума през последния час и половина (междувпрочем “Играта” ще се завърти и по Канал 1 в събота или в неделя – ако сте го пропуснали, не го правете пак. Адаш връзвай родата пред телевизора!!!).

А сега ни очаква поредната му режисьорска изява, която както вече загатнахме през миналата седмица ... абсолютно безапелационно прегази всички в Топ 10 на Америка и зае първото място с 30 милиона долара. Алтернативното мислене на Финчър през 2002 година се оказа и печелившо.

Какво ново в “Panic Room”? Why BG никога не си е поставял за цел да преразказва сценарии. Няма да го направими и този път. Интересната личност на борда на филма извън Финчър и Фостър е малко популярното име на сценариста на филма – Дейвид Коп. Обикновено сценаристите остават някъде в дъното на медийния шум ....... освен ако не се казват Дейвид Мамет или си спомняме за тях при раздаването на Оскарите. В други случаи или нищо или само трохите. В случая обаче нека Ви осветля за 38-годишния Коп, който стана известен в киното със сценариите си за няколко забележителни екшъна като “Сянката”, “Лошо влияние” и т.н, но получи славата си за “Пътят на Карлито” и съавторството на “Джурасик парк” и “Мисията невъзможна”. И преди да завърша с Финчър нека да спомена и любимият му филм - “Челюсти”. Друго си е Финчър да реши да те плаши .... дали пък той не е идеалният режисьор за всичко на Стивън Кинг?

Какво ново в чарта след “стаята” на Финчър?

Второто място продължава да се държи от “саблезъбите”, които вече надхвърлиха 110 милиона долара приходи. Адаш, давай да правим една компанийка и да се залавяме с детската машина за пари. Файда има, сам виждаш.

На трето място дебютира поредният филм със заглавието “Новобранецът” с режисьор Джан Лий Хенкок и с участието на Денис Куейд. Сценарият е ....... не, не, не. За тези филми обикновено казвам, че все аз съм набутан да пиша. Адаш, ти си сведущ по бейзболните уроци. Вземете поговорете със Заро, припомнете си правилата и драснете някой ред за следващия път ... Нищо, че филмът може и да е изпаднал от Топ 10.

Четвъртото място е за “Блейд 2”, който след здравото ентри намали парата и влезе в нормално русло.

Нататък стандартната скръб на филми от 7-8 седмици. “Красив ум” продължава да се инати, да прави пари и да си седи в долната половина на таблицата.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар