петък, 31 май 2002 г.

Бизнес модели за световното първенство по футбол

Световното първенство е преди всичко бизнес. Очаквахме това да стане, когато избраха Сеп Блатер за шеф на ФИФА. Видяхме реализацията на предното световно. Сега го преизбраха човека....Но целта ми е не да му хвърлям камъни в градината, а да му помогна на човека.

Идеята е следната. Поради часовата разлика мачовете са през деня. Запалянковците така или иначе ще гледат. И тук идва проблема. В Европа вече пресметнаха очакваните загуби от световното. Повечето шефове в България пресметнаха печалбата си от неработенето на служителите си (така де –няма да правят глупости). Но да се върнем в Европа – ние, както се знае, не сме фактор в тия неща.

Идеята е да се види какво биха дали тези фирми, заплашени от загуби, за да се намали интереса на служителите им към първенството. Така де, колко му е съдията да помогне в правилния момент на “другите”. И после, като изпадне отбора, хората ще си работят и това е.

Само трябва да се видят другите сметки – продажбите на тениски, значки и тем подобни глупости да не спаднат много, та да се окаже “на загуба” мероприятието. Преди 8 години малко ли бизнес объркахме....

А телевизиите са си платили, нека излъчват, все едно е дали някой ще гледа. Е, ще им намалеят приходите от реклама, но кой е казал, че светът е съвършен и справедлив. От друга страна и те могат да съберат някоя пара, та да не се случи горния сценарий. И ще се искат по-малко пари даже, поради приходите от сувенири. А там и туроператорите ще сложат нещо отгоре...

Изобщо можем да направим едно залагане кой ще надцака. Така току виж и ние сме изкарали нещо от световното. Бизнес е това...

Цялата история има и друг положителен елемент – ако правилните хора дадат повече, може пък и да е почти честно световното. И да спечели спорта...

О, Боже, верно, че ставаше дума за спорт...

Zaro

Няма коментари:

Публикуване на коментар