сряда, 15 май 2002 г.

Money for Nothing

Лудото Ленче познавате ли го? Глупости, не го – аз съм бе. Набрала съм се по баира като торен бръмбар, но вместо топче тор бутам 20 кила количка със седем кила бебе в нея и ме вали дъжд. И да не ме валеше щях да съм вир вода. Тръгнали сме отзарана: първо детската поликлиника, да ни дадат едно лис’че, с което да отидем във възрастната поликлиника на две спирки спринт, един хирург да ни даде друго лис’че, с което евентуално да посетим една болница за безплатен преглед. Мокра съм, но щастлива, защото събрах всички бележки и финиширах първа в отбора по ориентиране на майките от махалата.

На следващия ден победоносно се отправяме към болницата, където ни посреща весела и засмяна женица на регистратурата, поглежда двете листчета, които й връчвам и обявява 4.50 лв. за преглед и 12 лева за ехограф. “Ако това е безплатен преглед, платения какъв ви е?” любопитствам аз. “Тая бележка от детската е направление за хирург, а бележката от хирурга не е за болницата, а за здравната каса, за болницата трябва друг лист с диагноза и “пичати”, щото точно тая болница няма договор със здравната каса, а докторите още не са ориентирани и не знаят какви бележки да пишат”, изстрелва обяснението право в целта с вещината на талибан – авиатор. Вдигам ръце, оставям оръжието си в краката й и примирено плащам 16.50 лв., заделени за памперси (тъй де, баба ми все в памперси си е гледала децата). Ама пусто любопитство продължава да ме гризе. Защо трябваше да си загубя два дни и сума нерви в обикаляне, когато до нас има частен кабинет за същите пари? Защо си плащам редовно здравните осигуровки? Нямаше нужда талибанката да ми отговаря. “Щото си луда” беше изписано на челото й с 72 Bold Italic.

В крайна сметка, обаче, животът е прекрасен. Отслабнах ли три кила в обикаляне на поликлиники? Отслабнах. Здравичко ли се оказа детенцето? Здравичко. Теглих ли им една звънка майна насред болницата, та хора цъкаха възмутено какво възпитание имам? Теглих им. Цъкаха. И милионите на здравната каса останаха непокътнати в ДСК, с което дадох своя граждански принос за нейното, на касата, добруване.

Сега тръгвам да си събера бележки за безплатен психиатричен преглед.

А който си няма шеснайсе и педесе?

Nadie

Няма коментари:

Публикуване на коментар