сряда, 7 ноември 2001 г.

US Box Office: Delivery Status – CNN, Антракс и .... тук таме ...........муувис

Дръж здраво брадвата и да ходим да го видим тоя, дето не иска да ни гледа

Америка била страната на неограничените възможности. Америка била Меката на киното. Май беше.
Защото през последният месец освен да запят CNN и да ходят на работа с ръкавици, американците май забравиха, че кино-людете и те хора и те семейства хранят. Едва ли е имало друга есен, която да е толкова слаба и постна като приходи и едва ли някой си е представял, че филмите ще се прескачат на върха на Топ 10 като талибан над корана.
Изобщо веселба.

Излизат филми, гледат ги по малко, правят някой друг долар и айде в миманса. И всички са вперили взор към края на месеца, Коледа, а и малко след нея, когато ще нахлуят и Потърче-тата и Властелинчета-та и сериозните продукции като “Гангстерите на Ню Йорк” на Скорсезе или “Али” на Майкъл Ман.

А какво всъщност се случи през последния месец.
Провал след провал.

Започвам с “Бандити”, който аз лично очаквах да върви pretty well, като се имаше предвид никаквата конкуренция на “Training Day”. Да обаче филмът на Фукуа се пребори, а бандитите направо се провалиха. Провали се екип с участието на чичо Брус (който по принцип си е chart killer), изключително качественият актьор Били Боб Торнтън (който печели повече популярност с последния алтернативен прочит на братя Коен – “The Man Who Wasn’t There”) и най-вече режисьорът Бари Левинсън, който само “Рейнмен” да беше направил щеше да остане в историята на киното. Историята за банковите крадци, които делят любовта на една жена не е нищо ново под слънцето, но въпреки това актьорският състав просто заслужаваше повече внимание. Общият приход на бандитите без да обират банки е 36 милиона долара за четири седмици.
Трагедия.

После на върха се появи дълго рекламирания From Hell с идеалния за такива случаи Джони Деп. И пак трагедия – 26 милиона долара за три седмици. Аз ако бях на мястото на продуцентите посмъртно нямаше да пусна филма. Народът се е наплашил зверски, а ти вместо да му дадеш нещо успокоително и да го почешеш по коремчето, какво? Джак Изкормвача в нова версия. Еми, как ще го гледат бе, брате?.
И започнаха ужасиите, противно на всякаква кино и народо-логика.
То не беше Bones, то не беше 13 Ghosts. И пак трагедии като рилийзи, като приходи.. Хората гледат един месец на живо ужасии, те тръгнали да пълнят кината. Тюрлю гювеч от класа.

Свеж полъх повя откъм особено остроумното като заглавие K-Pax, в който Кевин Спейси продължи да търси нестандартните роли, които му донесоха двата Оскара през последните 5 години. Тук го виждаме като перко, който си представя, че е от друга планета, а доктор Бриджес му влиза в положението. Заглавието на филма е и планетата, от която би трябвало да произхожда героя на Спейси. Странното обаче е, че сюжетът на филма си е чиста проба пиратиран от никому неизвестният аржентински филм Hombre mirando al sudeste. Леко момчета, леко. То не бяха римейки на испаноговорящи филми, а не е и време за Vanilla Sky.

Миналата седмица щях да заложа всичките си пари на едно име – Джет Ли и пак трагедия – второ място. Очаквах гръм и трясък на “The One” в бокс-офиса, най-малкото защото Ли отказа “Матрицата 2”, заради участието в този филм. Сценарият е правен за него, както и този на Kiss The Dragon, а то е разпердушинване на всичко що мърда, бой до дупка, спиращо дъха действие през паралелни вселени и ..............екшън мале до прималяване. Ли е поканил и старата си дружка от “Ромео трябва да умре” Делрой Линдо.
Явно и това не искат да гледат американците през есента на лето господне 2001-во, а те си гледаха екшън на поразия. Питайте Гибсън, Арни, Сегал, Уилис и другите.

Третото място през последната седмица е поредният слаб конвейрен филм на Траволта “Domestic Disturbance”, за който критиците пишат, че не е толкова зле, но се надяват следващият Траволта-филм наистина да е добър. Сценарий като слънце. Мъж и жена се развеждат. Жената се влюбва и се жени за Мистър Доброто Момче, който след сватбата се оказва Мистър Да Не Ти Е В Къщата. Бившият съпруг трябва да спасява положението. Е, кой гледа вече такива трилъри? Излиза ли Траволта от дупката, в която го вкара дебелата му глава от “Бойно поле Земя”. На Костнър му трябваха 4 години за да преодолее “Пощальонът” и да стигне до “Писмо в бутилка”, който за него бе каквото е “Domestic Disturbance” за Траволта, т.е чакаме “Тринайсет дни” на Траволта.

Първото място, здраве да е ............ американците си искат глупости, т.е миналата година беше “Гринч-а” тази година есента ще е за “Monsters Inc.” на компанията Пиксар (същите герои дето изкараха великата простотия “Играта на играчките”) Но за него при следващата ни среща.

Очаквайте голямо preview на Хари Потър и т.н, защото се оказа, че половината клуб са фенове на Дж. Роулинг. Не като жена естествено.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар