понеделник, 10 септември 2001 г.

Да отгледаш ураган

Докато очаквах раждането й ,си мислех, че майчинството ще осмисли живота ми, ще го направи по-значим. Представях си, че ще съм по-пълноценна и всеки миг ще е озарен от съзнанието, че е важен и значителен, защото е миг от живота на детето ми. Никога повече нямаше да се питам коя съм и какво правя, нямаше да се чувствам встрани от потока на времето. Щях да бъда на мястото си и напълно завършена.

И така:
Тя се роди. И мигновено се превърна в малко, но ефикасно природно бедствие, в център на вселената. Появи се и вече беше толкова съвършена и самодостатъчна, че не остана място за нищо друго и за никой друг.

Сега не се питам коя съм и не зная къде съм, нямам време да мисля дали съм завършена и пълноценна. Сега живея със земетресение, имам си личен ураган с нежно име и огнен поглед. Отглеждам собствено природно бедствие – малко и свръхефикасно. Изпитвам ужас и възторг, гордост и недоумение. Не мисля за утрешния ден и не го очаквам (както не го очакват оцеляващите в корабокрушение). Просто се боря да запазя живота си, част от себе си, и фактът, че намирам време да пиша, е доказателство за временен успех.

В моя дом нощува катастрофата - в нестандартно дълго легло (акселерация!). Всяка нощ приспивам с целувка хаоса и всяка сутрин ме събужда раждането на нова вселена - непокорна и блестяща, разрушителна и дръзка.

Мечтая за скуката.

Bella

Няма коментари:

Публикуване на коментар