вторник, 11 декември 2001 г.

По това време на годината ...

Тя тая тема си е за сериал – "Странна държава", V филм, 27. епизод, - но като кажеш "България", то си е ясно. А конкретно по темата:

По това време на годината правителството раздава тринадесета пенсия и тринадесета заплата в бюджетния сектор. За да се зарадват хората и да имат някой лев за празниците. Но за да има тринадесета пенсия и тринадесета заплата трябва – ясно е - да има пари в бюджета. Отлично информиран източник от правителствените среди обяви, че това щяло стане като БТК и НЕК си платят данъците. А пък те за да имат пари, трябва да си платя аз телефона и тока. И ето как се получава “хранителната верига”:

Получавам заплата, върху която ми удържат ми данъци. Макар и не от бюджета, по това време на годината получавам и аз тринадесета заплата, която ми удържат като данъци.

С част от това, което ми остане, си плащам тока. И тъй като отоплявам жилището си с електрически уреди, а по това време на годината на картата за времето пише –еди-колко-си° сметката ми хич не е малка. Разделям се с аванса си изцяло. Поне ни беше топло, за другия месец ще трябва да се справяме с пуловери. Или както се казва “декември студен, януари – гладен”. Дай, Боже, да не стигнем до там.

Това е времето, когато "се активизират грипно-простудните заболявания” (както звучи по телевизията). С прости думи това означава, че ще трябва да похарча маса пари за лекарства на хлапето...

Добрият Белобрад Хахо (или голобрад – зависи там теологията как е :) и той се присетил точно по това време на годината да носи подаръци. Ама джуджетата и те искат тринадесета заплата, и елените тринадесета порция там каквото ядат – овес ли беше, лишеи ли...

Е, как стана така, че миналия месец имаше пържоли и вино на масата, а сега – когато уж ми бяха дали нарочно някой лев – ще караме на боб.

Тринадесета заплата ли?... Ай-сиктир, мерси!

July

Няма коментари:

Публикуване на коментар