понеделник, 18 март 2002 г.

Антирекламата

Напоследък се оказа, че освен от футбол и от политика, всеки в България разбира и от реклама. И понеже моя скромност не иска да замърсява публичното пространство с идеите си за рекламата като такава, ще се спра на идеята за антирекламата.

Всъщност това ми е стара слабост. Спомням си, като малки имахме особено нелюбима сладкарница, която посещавахме след училище, за да се тренираме в антиреклама:
- Тези тригуни са от твърдите нали?
- Бозата нали е вкисната? Както обикновено?
- Поничките от развалените ли са?
- Банички само от миналата седмица ли имате?

И т.н. радости за продавачките.
Но тогава си беше друго време, а конкуренция и пазарна икономика имаше само при “гнилия” капитализъм.

Сега обаче времената се смениха и нещата трябва да се поставят на здрава научна и пазарна основа.

Ето и няколко идеи:

Спрей с мирис на развалено месо
Подходящ за всякакви магазини за хранителни стоки, стига да се продава месо в тях.
Мисля, че ще получим и подкрепа от църквата за него предвид постите в момента. Църквата е показала отдавна, че седи на здрави основи и подкрепя не това което трябва, а от друга страна отрича това, което не трябва.
Единственият проблем за успешната пазарна реализация на продукта е, че повечето магазини и сега си миришат на това.
Тук аналогията с зеленчуковите сергии се налага от само себе си и явно ще трябва да се разшири гамата от миризми. Обаче как ли ще получим подкрепата на църквата...

Пластмасови трупове на хлебарки
Подходящи са за заведенията за обществено хранене. Пръснете небрежно малко по пода на кой да е ресторант и гледайте отлива на гостите.
Може да се направи и по-продължителна програма за лечение от клиенти. Току виж някои сервитьори са погледнали доволно най-накрая. Не твърдя същото за собствениците.

Пластмасови изпражнения
Подходящи са за плувни басейни. Тук обаче не бива да ви хванат. Спасителите, охранителите и собствениците им са все яки хора.
Но пък може да експериментирате с входове, апартаменти и офиси.

Тук може да се предложат и някои варианти с умрели плъхове да речем. Или течност, наподобяваща повръщано, практично бутилирана в различни разфасовки.

По-интересна е антирекламата в духовната сфера.
Примерно – каква антиреклама е горното писание за WhyBG. И дали е въобще такава. А пускането (спирането) на някои предавания по телевизията. Истина ли са написаните от Робър Шекхол в едноименната книга “7 начина да откажеш и последният клиент чрез реклама”?

Но като че ли ще е най-уместно да спра с глупостите, а за всички, които са изтраяли горното до края и се сещат за още нещо, са измислени коментарите в WhyBG.

Zaro

Няма коментари:

Публикуване на коментар