петък, 15 март 2002 г.

The Oscars 2002 - Let’s Get This Party Started (или познайте с нас Оскарите) - част ІI

Най-добра главна женска роля

The Plot & The Buzz

Това ли е вечерта на Никол Кидмън?
Най-вероятно да. През миналата година Холивуд почете иконата Джулия Робъртс при първата й по-сериозна роля.
Кидмън обаче вече е била в състезанието на статуетките с “To Die For”. Би трябвало обстановката да й е позната. Според мен академията дълго се чуди, за “Moulin Rouge” ли да номинира Кидмън или за “The Others”. По всичко личи, че това би трябвало да е годината на Кидмън, която започна с голямата драма на раздялата с Том Круз и би следвало да завърши с триумф на 24 март.

Може ли някой да развали вечерта на Кидмън?
Холи Бери е първата афро-американка, която има шанс да грабне Оскар за главна женска роля за участието си в “Monster’s Ball”. Номинацията на Бери е абсолютно заслужена предвид кръстосването на шпагата с не кой да е, а с изключителния Били Боб Торнтън (отсъствието му от мъжката надпревара за ролята му в филма “Човекът, който не беше тук” на братя Коен е според мен най-голямата изненада при номинациите).

С поредната си номинация в първата петица е британката Джуди Денч за “Айрис”. Тази роля е от типа “точно в десятката на Оскара”. Писателка-интелектуалка болна от Алцхаймер – перфектно попадение за Оскар. Ще го бъде ли? Няма да я бъде и за Рене Зелуегър и нейната Бриджит Джоунс в иначе твърде приятната история за “широките гащи”. И стигам до истинската претендентка на Кидмън – Сиси Спейсек. Американката, която стана известна в средата на 70-те с “Кери”, се спряга от световната филмова критика за най-вероятен победител. Кой ще надделее в крайна сметка – изведнъж появилата се Сиси Спейсек, чията номинация може и да е последна в не особено успешната й филмова кариера или любимката на Америка и Австралия Никол Кидмън, която според мен лично надскочи себе си през последната година.

The Nominations:
Сиси Спейсек за “В спалнята”
Никол Кидмън за “Мулен руж”
Джуди Денч за “Айрис”
Холи Бери за “Monster’s Ball”
Рене Зелуегър за “Дневникът на Бриджит Джоунс”

The Oscars
Why BG прогноза: Сиси Спейсек (50% победител), Никол Кидмън (50% победител)



Най-добра второстепенна мъжка роля

The Plot & The Buzz
Йън Маккелън и останалите.
Тази категория изглежда абсолютно предрешена. Невъзможно е Lord Of the Rings при 13 номинации да не се спечели нито един Оскар от шестте главни категории. В тази връзка Йън Маккелън е единственият му шанс и едва ли академията ще пропусне актьора. Любимият ми Гандалф никога не би изглеждал по-добре на екрана и добре, че е изпълнението на Маккелън, за да спаси филма като цяло. Кандидатурата на Джим Броадбент за “Айрис” е много силна поради независимия характер на филма и психологическата драма между него и Денч. Почти всяка година в една от двете поддържащи категории има изненади, както беше през миналата година и Марша Гей Хейдън. Ако има изненада в тази категория, то тя ще е Броадбент.

Другите кандидати за слава са “класиците” Джон Войт и Бен Кингсли, които вече са виждали чичо Оскар от близо. Първият за “Завръщане у дома”, вторият за епиката “Ганди”. И двамата са изключително достойна компания и заслужават адмирации не само за ролите си в “Али” и “Sexy Beast”. Петото предложение на академията е Итън Хоук за “Тренировъчен ден”. Ако Уошингтън спечели в главната мъжка надпревара, Хоук няма никакъв шанс да дублира успеха му. Такова чудо в по-новата история на Оскарите няма.

The Nominations:
Итън Хоук за “Тренировъчен ден”
Йън Маккелън за ”Властелинът на пръстените”
Джим Броадбент за “Айрис”
Бен Кингсли за “Sexy Beast”
Джон Войт за “Али”

The Oscars
Why BG прогноза: Йън Маккелън (100% победител)



Най-добра второстепенна женска роля

The Plot & The Buzz
Петорката тук е поредната кръстословица за всички познавачи на киното. Много рядко се случва две актриси да бъдат номинирани за второстепенни роли за един и същ филм. Като имам предвид обаче кой е режисьорът на филма, ми е ясно, че Олтмън винаги запазва главната роля за себе си. Хелън Мирън и Маги Смит безспорно ще стискат палци една за друга. Шансовете им не са много големи, но както често повтарям все някъде трябва да има изненада. В това отношение Мариса Томей вече не може да се надява да бъде така наречения lucky winner. Тя вече е била в тази позиция, когато изненадващо за всички преди 10 години грабна същата статуетка за “Братовчед ми Вини”. Кейт Уинслет загуби преди години за “титаничните си усилия с Леонардо ди Каприо”. Сега интересното е, че ролята, за която е номинирана, всъщност представлява младежките години на Айрис. Джуди Денч и Кейт Уинслет – номинирани за един и същ филмов персонаж. Повече от необичайно, но и почти сигурно, че и двете ще загубят.

Така както съм го подкарал, то не останаха фаворити.

Моят фаворит за титлата е Дженифър Конъли. Малко от вас ще си спомнят, че това е малкото момиченце Дебора, което танцуваше сред чувалите, и което бе еротичният блян на младия Нуудълс през вече далечната 1984 година. По-късно тя беше и Сара в “лабиринт”-ът на Джим Хенсън. Годините обаче минават и от първата си номинация Конъли е на път да се окичи с Оскар-а. Още едно интересно съвпадение е, че тя участва заедно с Марша Гей Хейдън и в миналогодишния победител в тази категория “Полък”. Една година по-късно Конъли е на път да спечели същата категория.

The Nominations:

Дженифър Конъли за “Красив ум”
Хелън Мирън за ”Госфорд парк”
Кейт Уинслет за “Айрис”
Маги Смит за “Госфорд парк”
Мариса Томей за “В спалнята”

The Oscars

Why BG прогноза: Дженифър Конъли (90% победител), Хелън Мирън или Маги Смит (победител 10%)


Гласувайте
в анкетата на Why Bulgaria!!!


И загадка за загряване: Коя е филмовата класика от 1984 година с участието на родената през 1970 година Дженифър Конъли??????


Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар