петък, 29 юни 2001 г.

US Box Office: Фюриъ-ъ-ъ-ъс, вместо рейдуване

The Fast and The Furious

Лара Крофт бързо отиде в историята и то седмица преди да се появи A.I на Спилбърг.
От два месеца разправям наляво и надясно, че бях гледал страшен филм с една страшна мутра-типаж, за който предричах, че много скоро ще стане едно от най-експлоатираните лица на Холивуд. И въпреки, че предрекох добро бъдеще за Анджелина Лара максимално се накефих, че оракуло-пророческите ми таланти се сбъднаха.

Най-после Вин Дийзъл е на върха и то не с “Пълен мрак”, а с The Fast and The Furious. 40, 1 милиона долара за дебютен уикенд при това на филм, в който най-известното е име е Вин Дийзъл си е направо изненада, но не и за мен. В същото време филм на Юнивърсъл свали от върха филм на Юнивърсъл и Шери Лансинг може да бъде доволна. Успехът на тази “Да изчезнеш за 60 секунди през лето 2001 господне”-версия би могъл да се предвиди. Зад камерата е Роб Коен, който вече има на сметката си “Сърцето на дракона”, “Дракон – Историята на Брус Лий”, а в бъдеще отново ще се сдуши с Дийзъл за филма “Tripple X”. Сценарист на филма е не по-малко известното име Гери Скот, а именно в “Hollow Man” и в U.S Marshals”. След такъв първи уикенд слуховете за секуел изглеждат повече от логични.

Второто място е отново за ню-ентри и то пак за секуела “Д-р Дулитъл 2”. Явно обаче Еди Мърфи не е звездата, която може да го дръпне до първото място и кариерата на един от най-големите комедийни таланти продължава да се развива даунстейрс.

И както Ви бях обещал ето малко повече информация и за Atlantis – The Lost Empire, който тази седмица е четвърти в Топ 10. Филмът разбира е Дисни-продукция и е едва вторият филм в историята на компанията, който е снет на 70 милиметрова камера. Първият такъв е излезлият през 1985 година Black Cauldron. Екипът, създал продукцията е съставен от супер професионалисти, които твърдят, че са се опитали да направят анимиран Дисни-екшън. Режисьорите Гари Тисдейл и Кърк Уайс са създатели на “Парижката Света Богородица” и “Красивацата и звярът”, а сценариста Таб Мърфи се е подписвал освен под горните две заглавия и под “Тарзан”. Честно казано екшън-версията за търсене на потъналия град и съчетанието с “20 000 левги под водата” на Жул Верн едва ли е най-добрата симбиоза, но Дисни трябваше да отговорят на излезлята от Fox екшън-анимация Titan A.E. Както и в други такива случаи озвучаването на ролите бъка от звезди, като сега най-известните имена са на Майкъл Джей Фокс, старата пушка Джеймс Гарнър и вече покйния Джим Варни.

В Топ 10 са и “рейдъра”, който доближава 100-те милиона и “Шрек”, който вече е с 215 милона долара общ бокс-офис и потвърди претенциите си да стане най-доходния анимиран филм в историята на киното и при това, непроизведен от “Дисни”, а от “Дриймуъркс”. И като заговорихме за Спилбърг-Катценбърг-Гефън-еврейската-компания и под напора на A.I, който 100% ще е новото нумеро уно през следващата седмица, ето и малко осветляване по въпроса “Що е това Дриймуъркс?”.

Дриймуъркс бе отколешната мечта на Спилбърг – ново студио, нов мейджър (такъв стана моменталически), което да се намеси в голямото доларово раздаване. В тази връзка партьорството на Катценбърг, работил за Дисни и Дейвид Гефън, който по това време притежаваще и звукозаписна и малка кино-компания и предвид общият им ......... произход не е нищо ново под слънцето. Нито бяха първите сдушили се евреи, нито ще са последните.

Пет години и вече на върха, това е мотото на Дриймуъркс, които се докоснаха и до Оскарите през последните две години с ко-продукцията “Американски прелести” и ъф корсе “Гладиатор”. Сделките с Fox и Юнивърсъл за международна дистрибуция оказаха своето влияние върху успеха на Дриймуъркс. Разбира се “Гладиатор” бе най-печелившия им филм за 2000 година с бокс-офис от 186,6 милиона долара. Дриймуъркс заложиха и на другата карта – да съборят Дисни от върха в анимацията и ако “Принцът на Египет” през 1999 година, “Пътят към Елдорадо” през 2000 година бяха само началото, то “Шрек” определено удари Дисни в земята. Шефът на дистрибуцията на компанията Джим Тарп заяви, че отсега нататък компанията ще издава от 8 до 11 филма годишно, като между тях задължително ще има поне 2 анимирани. Другите два големи хита през 2000 година бяха миналият плахо по нашите екрани “What Lies Beneath” с Форд и Пфайфър и анимацията “Chicken Run”, които общо донесоха над 260 милиона долара. Младежката креатура “Road Trip” също вървя твърде добре за Америка предвид почти-неизвестния-си-младежки-кастинг, с изключение на зевзека от МТВ Том Полък.

Дриймуъркс се докоснаха и втори път за една година до Оскарите с “Почти известни” на Камерън Кроу. И ако през 1999 година средната доходоносност от филм бе 65 милиона долара, то през 2000 година Дриймуъркс увеличиха баланса си на 74 милиона средно от филм.

Освен със “Шрек”, добре се движеше и “Мексиканецът”, а очакванията за още по-силна финансова година се свързват и с ............ A.I, и с "The Curse of the Jade Scorpion" на Уди Алън (първият от сделката за три филма с компанията), другият спилбърговски филм "Minority Report" (ко-продукция с Fox) и така очаквания “Бандите на Ню Йорк” на Мартин Скорсезе. Много здрави режисьори станаха на едно място.

Очаквайте през следващата седмица .........изкуствен интелект и още нещо.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар