вторник, 9 януари 2001 г.

US Box Office: Том Хенкс отново на върха, Майкъл Дъглас и "Трафик" направиха скока на годината

Майкъл Дъглас в "Трафик"

Януари, януари!!!

Американското кино най-после успя да вкара в чарта само големите имена от последните 20 години. Ако погледнем чарта - фрашкано е с носители на Оскар и то от всякакъв пол.

Иначе изненади няма или поне на първото и второ място. Няма и нови филми, които да обърнат чарта с главата нагоре, но има нови "стари".

"Cast Away" или както вече е модерно българското му заглавие "Корабокрушенецът" за трета поредна седмица е на върха. Сумата на общите приходи е вече значителна и е близко до 150 милиона долара. Явно модерните терзания на Робинзон Крузо успяха да разтърсят средностатистическия американски зрител. В Интернет вече се появиха радостни оди от рода на "Изпълнението на Хенкс е достойно за Оскар ..." или "Поредната голяма роля за Том". Както и да е, с всяка изминала година Том Хенкс се превръща в истинска суперзвезда, една от малкото, които са гаранти за "парични постъпления".

На второ място пак е Мел Гибсън с "What Women Want", който завършва първата седмица на януари с общ актив от 137 милиона "доларови единици". Местата си в класацията са запазили и "Miss Congeniality" и "The Family Man".

Въпреки това в чарта имаше сътресение, не с появата на нов филм разбира се, а с влизането в топ 10 на два стари.
Не че трябва пак да се похвалим и да ви досадим с "манията за разбирачество", но Why Bulgaria отново позна.
Не за пръв път разбира се.

За втори пореден път в челната десятка се завърна шедьовъра на Анг Лий "Тигърът и Дракона", който както вече заявихме е новият носител на Оскар за най-добър чуждоезичен филм (нищо, че наградите ще се раздадат в края на март!!!!). Както предположихме в едно изданията ни по повод на чарта, а и в рубриката ни "Кино-новини" появата на "Трафик" не можеше да остане незабелязана. След голямата публична дискусия, дебати, сенаторски изяви и т.н "Трафик" отскочи на третото място в US Box Office, като прелетя от незавидното 30-място през миналата седмица. Филмът излезе на екран в края на годината (22.12.2000) и на пръв поглед никой не му обърна внимание, с изключение на журналистите, режисьорските гилдии и всякакви други общества с "идеална цел", които го засипаха с всякакви награди. Сега вече зрителският интерес е на лице. В интерес на истината "Трафик" е един от най-големите фаворити за наградите "Златен глобус", които по съществото са си така наречените "малки Оскари". Why Bulgaria пророкува (О, ти пророчице на съдбата !!!), че филмът ще има най-малко пет номинации за златните стауетки.
Остава ни да видим, дали ще познаем ... за n-ти път разбира се.

"Трафик" е поредната класика на Стивън Содърбърг, който явно ще стиска палци и за "Ерин Брокович". Филмът е и първата съвместна работа на семейство Дъглас (Майкъл и Катрин-Зита), а във второстепенните роли са Бенисио Дел Торо и Денис Куейд, Албърт Фини и Бенджамин Брат. За никого вече не е тайна, че филмът е разрез на световната търговия с "белия прах" и вместо да си обясняваме неща от рода на "главният герой е....", "действието се развива в ....", "второстепенният герой и главната героиня са....." нека да надникнем в кухнята на филма. Той е базиран на едноименния минисериал на British TV от 1990 година. Първоначално филмът е следвало да бъде продуциран от Fox, но в края на 1999 година сценарият е бил изоставен. По-късно Содърбърг сключва договор и се озовава по егидата на USA Films, но след като от проекта е заинтересован Харисън Форд сценарият отново е в рамките на Fox. В края на март обаче и при невъзможност за старт на снимките през април, първоначалният бюджет ескалира над предвидените първоначално 30 милиона долара и Форд отказва проекта. Fox отново зарязва проекта и оставя Содърбърг да плати от собствения си джоб парите за предварителната продукция и да си търси студио. Режисьорът разбира се се връща в USA Films, но с …… Майкъл Дъглас на борда. "Беше изключително изнервящо" - спомня си Содърбърг. "Задаваха ми въпроси от рода на, има ли филма комерсиално бъдеще, а аз отговарях, дали от Fox си спомнят, че единственият филм с "нарко-тематика", който е направил пари в историята на киното е "Френска връзка" на Уйлям Фредкин с невероятния Джийн Хекмън". Само няколко дни преди началото на снимките към екипа се присъединяват Бенисио дел Торо (като мексиканското ченге) и Катрин-Зита (като жената на нарко-търговеца), заради която сценария е пренаписан, предвид специалното й състояние на "много бременна".
В крайна сметка през далечната 1972 година "Френска връзка" обра "Оскарите", дали няма да се случи същото и в края на март тази година.

Очаквайте през следващата седмица, докъде стигна "Трафик" и ще продължи ли Хенкс да е на мода зад океана.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар