вторник, 2 януари 2001 г.

US Box Office: Честита Нова Година по американски (с пачки и пуканки), може и по български (с дряновица и прасенца)

Брадатият Хенкс

Честита Нова Година, Век, Хилядолетие и прочие на всички уеб и Why Bulgaria-маниаци.
Нашите срещи продължават по график и няма да спрат, защото ни е гот или поне все още ни е гот да ви досаждаме с нескопосани анализи, пророчески дарби, критикарски полюции и т.н. откровения.

Good (това би трябвало да е 'гот' на американски) им е и на янките. Имат си нов президент, ако в началото на миналото хилядолетие никой и не беше чувал за САЩ в края му всички знаят откъде се пуска топлата вода на доларово кранче.
2000 година си отиде.

С нея си отиде и рекорда от 1999 година, когато американският данъкоплатец наля цели 7,45 милиарда $ долара в касите на киноиндустрията. През 2000 година тя нарасна на 7,67 милиарда или с цели 3% повече.
Nothing personal, just business.

Бизнес, бизнес, ама то голям. Едиственият спад спрямо 1999 година е факта, че едва пет филма преминаха майсторската бариера от 200 милиона $ приходи, а именно програмираният за това 'Mission Impossible 2', 'Toy Story 2' (239 млн.), 'Гладиатор'-чето на Ръсел Кроу (260 млн.), 'Американски прелести' (217 млн.) и нашего любимца 'Гринч'-а. В интерес на истината летежите и висенето по скалите на специалиста по невъзможни мисии Том Круз е и касов шампион на годината с 394 милиона долара приходи по белия свят.

Общият сбор е 19 филма преминали границата от 100 милиона долара или с един повече от 1999 година.

Два от тях направиха това в самия край на годината. ''What Women Want'' с татко Мел се закрепи пак на второто място, докато 'Cast Away' на Земекис и Хенкс удържа първата позиция и превзе стоте милиона рубикона на десетия ден от премиерата си. С това новото отроче на Земекис стана и най-гледания филм в Щатите в четиридневката около Нова година за всички времена.

Не Ви ли писна от това всяка седмица да пиша 'най-най, по най-най, изобщо ама върхът най-най'. То има ли нещо което зад океана да е 'най-най' и да се задържи дълго с тази табела щом е свързано с пари.

Историята на Чък Ноланд, търговският пътник на FedEx (чийто чартърен самолет катастрофира) попаднал на безлюден остров, силно напомня за добре познатите ни терзания на Робинзон Крузо и неговия автор Даниел Дефо, но лошо няма. Щом го гледат, значи става или поне така ни научиха да мислим, изчезне ли някой, считайте го за muerte. И бедничкият започва едно такова голямо емоционално и душевно journey, че пушек се вдига. Най-интересното в този случай е, че носителката на Оскар Хелън Хънт хем помага на Хенкс да задържа лидерската позиция в Топ-а, хем му подлива вода и гледа да му ритне столчето давайки едно рамо и на Мел Гибсън като част от жените около него. Подмолен камък за екипа, снимал в околоностите на Фиджи са били асоциациите тук с Крузо, ту с популярните зад океана 'Островът на Гилигън' или телевизионният сериал 'Survivor'. Аз пък се сещам за един рядко тъп-филм с 'островен', 'оцелявай бавно' сюжет от ранга на 'Синята лагуна'. Автор на сценария е Уйлям Броулс, който прати Хенкс на борда на Аполо 13, а Хенкс успя да свали близо 50 паунда (колко килца ли е това?) за добие вида на модерния Робинзон Крузо.
Борбата на Хенкс с оцеляването продължава, а моите очаквания са, че 'Cast Away' ще бъде и първият филм за 2001 година, който ще загърби 200 милиона долара.

За третото място се сборичкаха премиерите от миналата седмица 'The Family Man' на Кейдж и 'Miss Congeniality' на Сандра Бълок. И ако през премиерния уикенд Кейдж успя да се наложи, то през тази седмица Бълок си отмъсти превземайки на абордаж третата позиция. Сандра отдавна търсеше челно място в чартовете, за да оправдае продуцентските си напъни, особено след последния пълен провал, наречен 'Gun Shy', който някой велик преводачески талант преведе като 'Едно лудо ченге'.

Айде-е-е, пак почнах с критиките. Абе дай нещо по-позитивно бе момче, стига с този критикарски уклон.

В 'Мис незнам си коя си' освен Сандра участва и Бенджамин Брат, който по едно време делеше времето и леглото си с хубавата жена Джулия. На Бълок явно и е писнало, защото Доналд Петри ('Сърдите старчета') поема режисурата една седмица преди началото на снимките на продукцията след като първоналния режисьор Хю Уилсън ('Клуб първа съпруга') напуска продукцията. Комедията разнищва проблемите на агентка на ФБР, която приема да участва в конкурс за ……

Ама много се разприказвах, вместо да Ви сурвакам.
И тъй сурва, сурва Весела Нова Кино-година. Дръжте се с нас и ще сте в час с всичко по-значимо от света на киното.
И спирам, защото заприлича на '24 квадрата'.

Очаквайте при следващата ни среща …….. каквото Дядо Коледа донесе, ако не дойде, чакайте Дядо Мраз.

Осведомителна Агенция 'Any Given Thursday'

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар