четвъртък, 1 февруари 2001 г.

US Box Office: Ох на мама, Джени, Джени

Идиотски 'романтични' фииономии

Аз пак съм на линия и пак навреме.
Независимо, че последната седмица някои хора се опитаха да ми ритнат столчето, да ме хванат за гушката, да ме хвърлят на върбата, да ми постелят меча кожа, т.е с две думи ‘нежна революция изотзаде’ или ‘тиха смяна на караула’, НИЕ ПАК СМЕ ТУКА И СМЕ ПАК СЪЩИТЕ, АЗ И АДАША, АДАША И АЗ, както Ви харесва.

Крайно време е да кажем нещо и за киното все пак, или какво толкова се случи зад океана, че първото място бе окупирано (кой знае защо не съм изненадан) от Дженифър Лопес. Тая жена няма ли да направи един нормален клип. И ние сме хора, не може вечно да ни опъват еротичните помисли. Ами по-кротко я, той хормонът не спира да пита: ‘Това оная леличка ли беше? Ох на мама!.

Излизането на ‘The Wedding Planner’ бе планувано успоредно с излизането на ‘J.Lo’, втората тава на Лопес и компания. Рекламният шум беше страхотен. То не бяха премиери, то не бяха интервюта за таблоиди, то не бяха първи страници (ако успеете доберете се до корицата на Rolling Stone’ гледката си заслужава), то не бяха светски клюки около съдебните проблеми на Пъф Деди.

В крайна сметка резултатът беше постигнат, което доказа за пореден път, че американската рекламна машина работи безотказно. ‘J.Lo’ събори Бийтълс (да са му живи и здрави на адаша, поне тримата де….) от първото място на Билборд, а ‘The Wedding Planer’ мушна 13 милиона долара в бокс-офиса, за да стане второто по успех ню-ентри в Америка за всички времена по време на Супер-боул уикенда. Пак почнах, ню-тва, ню-онва, пари правят хората, не си играят.

Та какво му е толкова страхотното на ‘The Wedding Planner’ и какво всъщност означава заглавието. Оказва, че освен всичките други простотии зад океана, има и такава професия. Преведено на нашенски лангуидж, това си е нещо като ‘Планировчик на сватби’, ‘Сватбен съветник’, ‘Тоя дето ти организира сватбеното тържество’ и още куп преводи. В случая обаче, той е тя и се казва Дженифър Лопес. Така, както обаче аз си го превеждам, тая ще да е тая дето определя къде да бъдат цветята (саксиите накриво ли да бъдат или не), розовите фламинга ще си подават ли главичките от езерцето или не, къде ще седи The best man (това би трябвало да е кума), свекъра и свекървата щастливи ли да изглеждат (или както обикновено). Абе шибан занаят. Да, ама както се казва Джени била специалистка в тази работа и то не къде да е, а във Фриско. Най-голямата й задача, да не кажа служебно начинание, е да организира сватбата на дъщерята на интернет-величие (в ролята Бриджит-Уилсън Сампрас, това момиче да не е онова дето удуши сладура Пит, или говоря глупости). Да ама, в една приятна вечер, не щеш ли намира любовта на живота си, т.е тексаският хубавец Матю Макконъхи. На другата сутрин обаче се оказва, че любовта на живота й е бъдещият главен участник в сватбата, а именно жениха. Оттук нататък се заформя и романтичната комедия на режисьора Адам Шанкман, който както сам казва си падал по такива сиропирани реванета от времето на Кари Грант, Спенсър Трейси или Катрин Хепбърн.

Едва ли ‘The Wedding Planner’ ще се задържи дълго на върха, но кой знае. Същото щях да кажа и преди две седмици за ‘Save The Last Dance’, ама добре, че адаша ме замести.

Продължавам да го цитирам и бих казал Топ от 2 до 4 ясен и пак ще е вsрно. ‘Cast Away’ е на път да ни оправдае очакванията и да стане първият филм за лето господне 2001, преминал в категория ‘тежка – 200 милиона’. Американците почнаха яко да гледат и ‘Трафик’ и ‘Тигърът и дракона’ едва след като се разшумя за тях и обраха награди на критика и всякакви други гилдии, а и Оскарите наближават.

Меракът на янките по ‘Snatch’ трая точно една седмица, колкото да разберат, че тоя език дето го говорят във филма има нужда от субтитри. Пък то и филмcj не е за тях, трудноразбираем (да не говоририм за латино-пуерто-кубано и други говорящи), хаотичен, няма драма, няма човешки съдби, няма хепиенд, няма положителен герой (заради който си струва да стискаш палци или да напълниш пода на киното, докато люпиш семки).

Чакайте, чакайте, малко се отплеснах.
Те тези хора семки не люпеха. Простете, ставаше въпрос за пуканките.
И за конец.
Дръжте се, ПАК СМЕ ТУКА И АЗ И АДАША.

Очаквайте през следващата седмица ………………………, или АДАША или АЗ, ако не съм ……………Силистра.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар