сряда, 16 май 2001 г.

US Box Office: Оу-оу, Mummy Mummy ...... Блу 2 (повторението е майка на знанието и баща на затъпяването)

Лапнах още $32 милона, искам още...

Не, че не познахме, ама "втората мумия", просто не остави никакъв шанс на когото и да е да си помисли, че може да я свали от върха. Може би така и трябваше. Аз лично й предричам светло бъдеще поне още една седмица, защото в края на май излиза "Пърл Харбър", който неминуемо ще свали "втората мумия" от върха. В общи линии през следващата седмица нито драмата Angel Eyes с Дженифър Лопес, нито анимираният Shrek с гласовете на Майк Майърс, Камерън Диас и Еди Мърфи ще бъдат сериозна конкуренция на Брендън Фрейзър и компания. В противен случай ще е истинско чудо.
Аз така си говорих и за Оскара на Марша Гей Хейдън, ама видяхте какво стана.

Както и да е, "втората мумия" си докара нелоши нови 32 милиона долара, с което общият сбор за първите 10 дни киноразпространение достигна 118 милиона долара. Предвид хонорара на Брендън Фрейзър, който за втората част възлезе на 12 милиона, финансовият резултат определено си заслужава. Нормално бе във втората серия да има и нови герои на злото, които да направят живота на главните герои доста по-тежък. Продуцентите ги намериха сравнително бързо и то с трудно спелвани имена от рода на Anck-su-Namum (героят е заимстван от материал, публикуван във венецуелската преса) и разбира се "Кралят-скорпион". Около този индивид се носят и слуховете за евентуална трета серия, която също ще донесе парички, ако това са мислили продуцентите. Снимките на филма са правени в Йордания, Сирия, Египет, а след това и в Лондон, където е бил раят на хората от Industrial Light & Magic, повторно отговорни за специалните ефекти. Режисьор на "втората мумия" е добре познатият ни от "първата" Стивън Зомърс. Най интересното в случая е фактът, че премиерата на "втората" мумия е само с три дни разлика от премиерата на "първата" преди две години, което говори, че продуцентите много точно са изчислили триседмичната дупка между очакваните два блокбъстъра.

Второто място през тази седмица бе заето от 132-минутната продукция на Columbia, наречена A Knight's Tale. 16-те милиона долара са добър знак за екранизацията по един от Кентърбърийските разкази на Чосър с участието на Хийт Леджър (същият юноша-бледен, заради когото Мел Гебсън се направи на "патриот").

Bridget Jones's Diary остана на третото място и предвид англо-състава си се движи твърде добре на американска почва. Along Came a Spider успя да си върне четвъртото място и продължава да си летува в Топ 10. Никак не е изненадващо бързото сгромолясване на Driven, което пророкувахме още с излизането му на голям екран. Blow също се задържа в челната десятка. Вече е ясно, че Дънди Крокодилът 3 ще е най-големият финансов провал на Paramount за година, но интересните неща се случиха в дъното на класацията.

Още при миналата ни среща Ви напомних, че така наречените "лимитид рилийс" филм вървят доста добре във втората половина на американския чарт и пробивът не закъсня. Деветото място бе заето от Memento, а десетото от The Tailor of Panama с Пиърс Броснан, който скочи цели пет места за да влезе в Топ 10. Но за тях при следващата ни среща, а и ще изпълним желанието на ед(и)н(а) наш(а) читател(ка), ко(й)ято ни обърна внимание за Memento още преди три седмици.

А сега обещаното и подробности за финансовата година на № 3, а именно онази характерната емблема с двете букви WB.
Warner Bros. завършиха тази много смесена като чувства и емоции години с резултат от 891,2 милиона долара. Казвам смесена, защото хората от Warner едва ли са доволни от финансовия резултат при положение, че само един филм "Перфектната буря" на Волфганг Петерсен и Клууни прескочи престижната 100-милиона доларова бариера (в крайна сметка 182), но пък Warner направиха мърджа (сливането) на годината с America Online за 111 милиарда долара. Въпреки това президентът на компанията Бари Майер определи годината като добра. За смесените чувства говорят и други факти. Изненадващият втори по сила хит на Warner бе "Звездни каубои" със старческата дружинка Клинт Истууд, Джеймс Гарнър, Доналд Съдърланд и Томи Лий Джоунс, които обаче недвусмислено показаха, че старите кучета на Холивуд все още хапят. Традиционно Warner запазиха добрите си отношения с основните си доставчици на филми като Village Roadshow, които ко-продуцираха и "каубоите", както и Morgan Creek Prods. и Alcon Entertainment. В особена фаза навлязоха обаче отношенията с иначе стабилната независима компания Franchise Pictures, която "достави" "Девет ярда" с Брус Уилис, но и тоталният анти-хит на лето 2000 Battlefield Earth (Бойно Поле Земя) на Траволта, който обра "златните малини" на последното им раздаване. Сред добрите попадения в "клуб 50 милиона" бяха режисьорският дебют на Анджей Бартковяк "Ромео трябва да умре" с Джет Ли и "Мис Таен Агент" със Сандра Бълок. Сред очакваните-но-не-дошли-приходи бяха римейкът на класическия филм с Майкъл Кейн Get Carter, но с новото участие на Слай Сталоун, "Доказано жив" с Мег Райън и Ръсел Кроу, "Предай нататък" с Кевин Спейси и "Червената планета" с Кари Ан Мос и останалите за които сме говорили на страниците на WhyBulgaria. Май разочарованията станаха в повечко.

Какво да очакваме от WB?. Най-големите очаквания за годината са свързани безспорно с новата творба на Спилбърг (по нереализирания сценарий на вече покойния Стенли Кубрик) A.I. (Изкуствен интелект) с Джъд Лоу и малкият съратник на Брус от "Шество чувство" Осмънт. Другото запланувано голямо перо е първата екранизация за Хари Потър и магическия камък.

Очаквайте през следващата седмица ...... какво да очаквате ...... първо място на "втората мумия" и подробности за финансовите дела на Парамаунт.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар