сряда, 21 март 2001 г.

US Box Office: Силвър отново на върха, другите зяпат от близо

Сегал: Завръщането

Дайте на евреин пари и власт и му гледайте сеира, това е в кратце историята на успеха на Джоел Силвър. Ако има продуцент на света, който не се е дънил, то това е той. Списъкът от хитове на Силвър е толкова дълъг, че самото изброяване ще ни отнеме поне една страница. Продуцираните от него филми са донесли до този момент над 2,3 милиарда долара, а сред тях са четирите ‘Смъртоносно оръжие’, трите бройки на ‘Умирай трудно’, двата ‘Хищникът’, на дневен ред са трите ‘Матрици’ и ‘Ромео трябва да умре’. Изобщо евреинът залага на две неща – здрав екшън и як съспенс.

Всичко казано дотук е в подкрепа на факта, че новата му продукция, наречена ‘Exit Wounds’ оглави US Box-office. И то по безапелационен начин. Филмът е шестото поред продуцентско издание на Силвър, което още в дебютния си уикенд оглавява чарта. В същото време продукцията на Warner Bros е и № 1 мартенски уикенд за компанията за всички времена, след като успя да удари по приходи ‘Анализирай това’. 19-те милиона долара приходи за ‘Exit Wounds’ са с 700 000 долара повече от дебютните приходи на Де Ниро и компания през миналата година, т.е Warner Bros си имат нов клубен шампион.

След Мел Гибсън, Шварценегер, Кеану Рийвс и Джет Ли, новият печеливш е Мистър Айкидо Стивън Сегал, който дълго време се беше покрил и правеше нискобюджетни екшъни, които поразвалиха доброто настроение на феновете от дебюта му в ‘Над закона’ (кой знае защо известен у нас като ‘Нико’). В интерес на истината Сегал дълго търси отново звездния си час след последния си хит ‘Под обсада’ и го намери с помощта на Силвър. Филмът определено е № 1 в ‘паричната’ биография на Сегал, който вече веднъж е опитвал от ‘паницата’ на Силвър в ‘Извънредно решение’, където обаче го убиха още на десетата минута. В продукцията участва и рапъра DMX, а режисьорската палка е в ръцете на бившия оператор на голяма част от хитовете на Силвър Анджей Бартковяк. Като режисьор това е втората му работа със Силвър след дебюта си ‘Ромео трабвя да умре’.

Какъв е най-общо смисълът на филма?
Ами екшънски, как какъв да е, независимо, че американците го определиха като екшън-драма-мистъри-трилър. Да им имам определенията и етикетчетата.

За първи път от много седмици насам второто място също е окупирано от ню-ентри и в случая това е поредната епика на Жан Жак Ано ‘Enemy At The Gates, който проследява епичната битка за Сталинград. Радостното е, че по същото време филмът тръгна и по екраните на България, т.е едновременно с американските промоутъри. Тъпото е, че някой гениален български ум, сложи пред българското заглавие и думата ‘Сталинград’. Те американците не го сложиха за да обяснят на техните си сънародници за коя война и кой град става дума, но ние се понапънахме да просветим нашите съотечественици. Не беше нужно. На американец Сталинград може и да не му говори нищо, ама на европеец да го обясняваш звучи най-малкото непочтенно. Няма да си говорим за съдържанието на филма, защото вече достатъчно се изписа за него в българската преса, а и целта на Why Bulgaria е да ви запознава с новостите зад океана, където пазарът на киноизкуството значи нещо. Само ще добавим присъствието на младите таланти Джъд Лоу и Джоузеф ‘влюбеният Шекспир’ Файнс и това на ветерана Ед Харис и изключително тежкия снимачен период в судиото в Бабелсберг, Германия. Толкова за враговете пред Сталинград, но не забравяйте, че спечелените от филма 13, 6 милиона долара са на база 1300 екрана по-малко от победителя за тази седмица. Все пак Ано продължава да е ‘висша режисьорска класа’.

Както си говорихме и последния път независимо от третото и съответно петото място ‘Мексиканецът’ и ‘15 минути’ заслизаха по стълбичката надолу и потвърдиха прогнозата, че им липсва потенциала за велики дела в чарта, най-вече в цифрово изражение. ‘15 минути’ постави и един доста печален рекорд с 56% намаление на приходите.

Очаквайте през следващата седмица, кой оглави класацията в уикенда на Оскарите, като най- големият враг на ‘Exit Wounds’ ще е Heartbreakers

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар