сряда, 18 април 2001 г.

US Box Office: Spy Kids с хет-трик, Buena Vista на върха на сметкоплана

Трета седмица поред Spy Kids продължава да държи палмата на първенството в US Box Office с общ приход от 68 милиона долара. И то защо, защото липсват гегнери, файндове, енемис и всякакви други врагове и противници за най-първото мястото в световната киноиндустрия.

Трета седмица поред Along Came a Spider държи второто място и все малко, ама много малко не му достига за върха, но все не успява да се промъкне на върха на Топ 10. И докато предишната екранизация на роман на Джеймс Патерсън Kiss The Girls вървеше доста добре по екраните, новите разкрития на дететктива Алекс Крос засега отстъпват в приходите. В интерес на истината Along Came a Spider в ‘романно отражение’ е първата книга за Крос, а Kiss The Girls е неговото продължение, а и в книгата детектива е на има, няма 38 години, на колкото Морган Фриймън със сигурност не е. Очаквани продължения на романите на Патерсън и тяхната евентуална екранизация са още Jack & Jill, Pop Goes the Weasel, и Cat & Mouse, като за последната книга вече се знае, че ще е продължение на Along Came a Spider. Секуъли, прекуъли, загубих си българския от чуждици за продължение, предистория и т.н.

Тъпо нали, трета седмица поред все няма нещо, което да обърне кинобизнеса с главата надолу, въпреки четирите нови попълнения сред първите десет в Америка. Хю Грант и Рене Зелъгуеър успяха да добутат Bridget Jones’s Diary до третото място със скромните 10 милиона долара за дебютен уикенд, но както винаги казваме подробностите за него следващия път.

Дебютът на Денис Гордон Joe Dirt ню-ентрира на четвъртото място и тук най-известната фигура е като, че ли Кристъфър Уокън. Josie and The Pussycats с Тара Рийд и чаровната Рейчъл Лий Кук закономерно влезе в топа, но едва под номер 7. По-голямо оживление, поне според мен, следваше да предизвика афро-американската комедия Kingdom Come, но шестото място едва ли ще е добро обяснение на продуцентите на филма пред разпространителите от Fox Searchlight Pictures. Слабото представяне на филма не може да бъде утеха и на иначе доброто афро-американско квартетче Упи Голдбърг, Джейда Пинкет-Смит и гордостите на черната музика Тони Бракстън и LL Cool J.

Blow се срина с две места и с цели 36% намаление на посещаемостта, независимо че запази броя на екраните, на които филма се показва. Явно, че не може да има два ‘трафика’ един след друг.

Обявяваме на всеослушание, че ‘Тигър и Дракон’ най-после напусна Топ 10 и всички англо-говорящи си отдъхнаха. Най-после родна реч, омайна сладка зазвуча от актьорите. Пожелавам си всяка година по един такъв филм и дано да имаме още такива поводи за радост от седмото изкуство.

А сега за да разнообразим иначе скучния уикенд малко голи счетоводителски цифри, които да подкрепят нашето начинание, наречено US Box Office, което още с появата на WhyBG намира място на Нашите страници. Най-после счетоводителите представиха балансовите си отчети, отчетите за приходите и разходите и т.н (ако ме чете счетоводител да ме поправя на всяка цифра), от които да се види аджеба, кой с колко забогатя, кой се осра като геренски бик, кой има поводи за дълги партийни събрания и най-вече кой, кой беше през изминалата финансова 2000 година.

Фацитът е ясен. С чисти приходи от 1 100 милиона долара на първото място сред мейджърите е основаната през 1970 година компания Buena Vista, която в момента е под шапката на Walt Disney. Скромно, много скромно, особено като се има предвид, че за трета поредна година Buena Vista е № 1 по общи приходи за годината, а за последните седем години това е шестата титла за компанията и втори хет-трик. В люта борба за всеки ‘един пробит долар’ на изнемощелия от проблеми и грижи американски данъкоплатец второто място зае Universal с приходи от 1 090 милиона долара. Тази развръзка на годината е и най-малката разлика в историята на американо-канадския Топ за всички времена, а Universal е петият мейджър, който успя да направи над 1 000 милиона долара приходи в рамките на една календарна година. Това се е отдавало само на Warner Bros. през 1999, Paramount през 1998, и Sony през 1997 година. На свой ред Buena Vista е първото студио постигнало такива висоти шест пъти, като за пръв път това е станало през вече далечната 1994 година. Призовото трето място остана за Warner Bros (отстъпил едно място назад в сравнение с 1999 година) с 892, 1 милиона долара.

Интересното е и друго, за трета поредна година първите двама в тази класация успяват да постигнат приходи над границата от 1 000 милиона долара.

Paramount е четвърти с 785, 5 милиона , шести е Fox с 728, 8 милиона, седми е Sony с 663 милиона долара. Никаква изненада не е влизането сред първите пет на DreamWorks на триото Катценбърг-Гефън-Спилбърг с пазарен дял малко над 10%. С едва четиригодишна история компанията успя да грабне за първи път Оскар с ‘Гладиатор’ и завърши с 768, 8 милиона долара приходи с 12 филма за годината.

Индипендънт-мейджъра Miramax е осми, New Line са девети, а особено жалко е присъствието на последното десето място на бившото величие MGM с 103 милиона долара, получени от 12 заглавия (справка сумата на DreamWorks за същия брой заглавия).

Очаквайте през следващата седмица ......... ще оглави ли Топ 10 третата част на Дънди с големия нож и подробности за финансово най-успешните филми за 2000 година.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар