сряда, 25 април 2001 г.

US Box Office: Дънди малък го извади, но Хю не пропусна

Майтап бе Хю, нищо че тази седмица си № 1 в Щатите, благодарение на това, че Дънди малък го извади.
Та, другари и другарки, колкото и странно да Ви се струва Bridget Jones's Diary прескочи третото място от миналата седмица и ...... юруш на върха. Как стават тези работи ли? Простичко - малко повече екрани (Miramax успяха да си извоюват цели 610 екрана отгоре), малко повече рекламен шум (Miramax това си го може и неведнъж сме го споменавали), слаби премиери и това си е. Бизнесът е проста работа, стига да не я работиш ти!

И сега насериозно, успехът на Bridget Jones's Diary е направо показателен, защото прехвърчането, прелитането и всякакъв вид придвижване из чарта на крилете на зрителите си е трудна работа. Явно спойката Грант-Зелуегър тресна янките едва на втората седмица. Но е факт. И за този резултат нужният аритметичен сбор бе 10,5 милиона долара. Едноименният роман на Хелън Филдинг разказва за историята на 30-годишна англичанка, която се подвизава в издателската промишленост, въпреки че Рене Зелуегър не е англичанка (по време на снимките британският акцент е първото нещо, което Рене е трябвало да усвои), а за Грант проблемът с английския едва ли е бил на дневен ред. По интересното от сценария в случая са две неща. Първото е, че най-вероятно ще се появи и продължение на филма (пак по сценарий на Филдинг), за което отговорността отново ще падне на плещите на Working Title Films. Второто е, че Зелуегър е спечелила ролята в люта надпревара с двете Кейт (Уинслет и Бланшет), Хелена Бонъм Картър и Камерън Диас. Екипът заснел филма включва още сценариста Колин Къртис, подписал "Нотинг Хил" и "Четири сватби и едно погребение" и дебютантът режисьор Шарън Магуайър. Снимките са правени изключително и само ...... в Нотинг Хил. Не му ли омръзна на Грант да снима с едни и същи хора на едни и същи места.

Втори през тази седмица и отстъпил лаврите на № 1 си е Spy Kids на Родригес с 10,2 милиона долара приход, което в тотални цифри вече прави 86 милиона долара от премиерата. Трети си остана Along Came a Spider, за който си говорихме миналата седмица.

Двете нови предложения се представиха повече от плачевно. Дългоочакваната трета част на Дънди се срина в дебютната си седмица до четвъртото място с едва 7 милиона зелени пари при почти толкова екрани за разпространение като Bridget Jones's Diary. Този път Дънди е в Холивуд, Лос Анджелос и то ... цели 13 години след излизането на втората серия. Имайки предвид финансовия резултат, настоящото поколение на Америка явно не си пада по мъжкари с крокодилски патъци, големи ножове и ...... Линда Козловски, за разлика от татковците и батковците си. Жанрът на филма е ясен, сценарият едва ли ще е нещо велико и необичайно, което да спечели награда за независимо кино в Сънденс, но тъй като WhyBG обича да ви казва и ...... още нещо ...... персонажът, наречен Дънди Крокодила, е копие на австралиеца Родни Ансъл, който в средата на 70-те години успява да оцелелее 2 месеца в австралийския пущинак (не става дума за Сидни или Мелбърн!!!), а умира през 1999 година в полицейска престрелка.

Петото място е за другото ново предложение за уикенда комедията Freddie Got Fingered с вече семейната двойка Дрю Баримор и Том Грийн (зевзекът с питона от "Голямото пътуване" и водещ на MTV).

Надолу по стълбицата на класацията ...... нищо ново. Филмите си падат по местата, пари йок.

И както Ви обещахме миналата седмица, ето и някои интересни цифри за първенеца от финансовата 2000 година Buena Vista. Общата бройка на предложените от компанията за разпространение филми е 20, като компанията разчита и на "доставчиците" на продукции като "Bruckheimer" и "Spyglass Entertainment". Гуруто на компанията Джо Рот бе заменен от Джон Шнайдер, а властта премина в ръцете на председателя на Walt Disney Motion Picture Company Ричард Кук. Топ заглавието им за 2000 година бе рисуваният 'Динозавър' с приходи от 137,7 милиона долара. Сред другите успешни пера на компанията бяха спортният "Запомни титаните" с Дензъл Уошингтън, "Да изчезнеш за 60 секунди" на Кейдж и Джоли и "Неуязвимият" с Уилис и Джаксън (да ме прощава Надие-то, ама американците си го гледаха). Титлата обаче бе извоювана с изключителното постоянство на филми, които избиха бюджета си и докараха на компанията в рамките на 50-60 милиона долара всеки. Buena Vista беше изключителна силна в тези рамки и успя да изкара на пазара 8 такива филма, като сред тях са гърлите от "Гроз(е)н(а)(ни) като смъртта", далматинците (мисля, че бяха с един повече от обичайното), рисуваният "The Emperor's New Groove" и "Мисия до Марс" на Брайън Де Палма. Другата печеливша тактика на компанията бяха и силно независимите продукции с качествени актьори и оригинални сценарии, които пожънаха и отлични отзиви на критиката като режисьорския дебют на Едуард Нортън "Keeping The Faith" (който някой гениален преводач преведе като "Изкушението") и изключителният "High Fidelity" с Джон Кюсък (който може би ... пак същия гениален преводач преведе като "Момичета от класа"). Определено провал № 1 на компанията бе продуцентският напън на Сандра Бълок "Gun Shy", където участие взе и Лайъм Нийсън.

Какво "страшно" да очакваме от Buena Vista през тази година?
Компанията постави световен рекорд в историята си като отпусна 135 милиона долара (първоначално бяха 145) бюджет на Джери Брукхаймър и Майкъл Бей (отговорни за "Скалата" и "Армагедон") за военната драма "Pearl Harbor", която се очаква да бъде един от блокбъстърите на година.

Очаквайте през следващата седмица ...... кой от "Driven" със Слай Сталоун, "One Night at McCool's" с Майкъл Дъглас, Мат Дилън и Лив Тайлър и "Town And Country" с Уорън Бийти, Даян Кийтън и Голди Хоун ще оглави Топ 10 и подробности за финансовата година на Universal.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар