вторник, 28 ноември 2000 г.

US Box Office: Пуйките останаха неизядени, билетите за кино свършиха

Човече, иди на кино, и аз семейство храня

Това американският бизнес, наречен киноиндустрия, е сложна работа. Не им е лесно на хората, ей! Безмислени премиери, още по-безмислени коктейли след премиерите, дежурните фото-сешъни за медиите, досадни интервюта, папараци зад ъгъла, пари като вестници, а не дай Боже и да удариш джак-пота в US Box Office.

Миналата седмица си заложихме сайта, ей така на майтап, за да докажем, че нещата направо си ги разбираме и че в момента четете единствената по рода си рубрика както в уеб-пространството, така и в българските медии, която си позволява да прави прогнози и човърка нещата отвътре.

Както си знаехме, познахме, ама на n-та степен.

Нито ни е за първи път, нито ще ни е за последен.
Та, в уикенда около Денят на благодарноста (знаете как е – всеки си е в къщи, родата се сбира около масите, цвърчат пуйки, ракията липсва и т.н) Джим Кери направо утепа, не ‘ангелчетата’, ами всичко живо. Като гледам финансовия резултат от 52,4 млн. $ или общо 137,4 млн. $ до момента работата отива на световни рекорди. Истината е, че вместо да се разположат около софрата и да напънат пуйките, американците натовариха челядта на семейните джипове и марш към киносалоните. ‘Как мистър Гринч открадна Коледата’ вече влезе в аналите на филмовата история, като за първите пет дни от разпространението си достигна 73,8 млн. $, което е втори резултат в света за всички времена през уикенда на Деня на благодарността.

Хайде сега да отворим обещаната от миналия път торба на мистър Гринч и да надникнем в основата на този колосален за мащабите на Америка успех.

Кой е г-н Seuss (нарочно го изписваме на латиница, защото такъв успех бате е възможен само у Америчку), авторът на мистър Гринч.

Seuss е роден под името Theodor Seuss Geisel в Масачузетс (Щатски вилает) през 1904 година и почива на 87 години през 1991 година. Същият продължава да е най-продаваният детски автор в Щатите, за което през 1984 година получава и наградата Пулицър. Книжката за Гринч се намира на 38-място в света за всички времена по продажби на детска литература с твърди корици. Същата тази седемстранична книжка (!!!), но в оригинал, писан на машина бе продадена през 1987 година на аукцион, организиран от Manhattan Books, за 17 250 долара. От сюжета и илюстрациите със зеления дзвер до момента са продадени има няма 100 милиона. книжки само в Америка. За първи път героят се появява в телевизионно шоу на MGM през далечната 1966 година, като епизодите се излъчват и до днес. Първият човек, озвучавал мистър Гринч е хорор-легендата Борис Карлоф, прочул се с ролята на Франкенщайн. През 1998 година бе поставен и мюзикъл по сюжета.

Стига толкова за гринча, грънджа или както и да е името му, но кажи поне едно благодаря на американците бе дзвер, задето зарезаха пуйките заради теб.

На второ място тази седмица дебютира новото ‘шесто чувство’ на Брус Уилис и режисьора Шималиян ‘Unbreakable’ . Както и предположихме миналият път шестото чувство на Брус Уилис да събере с Шималиян се оказа доста по-доходно от ‘Шестият ден’ на Арни. Компания на Уилис прави и ‘задължителния актьор’ Самюъл Л. Джаксън, с който Брус дели мегдан и в култовия ‘Умирай трудно 3’. За филма повече при следващата ни среща, но парите, изтръскани за благодарност де, не бяха малко – 31,5 млн. $.

Другият дебют за седмицата, а именно ‘102 далматинци’ се приземи на третото място с извънредно доброто постижение от 26,8 млн. $. Тези хора срам нямат, щом доживяхме и по легендарни книги да правим продължения. 101 разбирам, ама 102 вече е прекалено. Тя ще ви дойде Бриджитката, ще видите вие как се експлоатира кучешкия труд на снимачната площадка и питали ли сте Фондацията за защита на правата на извънреден труд на далматинците, например.

Радващото е, че и ‘Мъже на честта’ и ‘Запознай се с нашите’ продължават да са в топа, а ‘Ангелите на Чарли’ лека по-лека си достигат границата от 130-150 милиона зелени пари, която си и бяха поставили и ще отмрат като ланшния сняг.

Бате Арни, както отново познахме (не Ви ли омръзна да четете, колко сме велики), е бита карта, прочетена книга или както искате го тълкувайте. ‘Шестият ден’ успя да се запази в топа на незавидното седмо място със сбор от едва 7 млн. $, или общо от премиерата 25 млн. $. Направо провал. Явно на американците им омръзнаха бицепсите и пушкалата на австриеца, а и сюжетът доста напомня на хита му от началото на 90-те ‘Зов за завръщане’. Действието се развива много в бъдещето, когато след като са изминали порядъчен брой години (фатални 13) от ‘закона на шестия ден’, някой нарушава забраната за клониране на хора. Разбира се клонираният е Арни, пак не помни, пак не знае ‘кой е и за какво се бори’ и работата става дебела.

Дебела е и за австрийския дъб, защото след този пореден провал е ясно, че за да продължат да го гледат, не само в уикенда на Деня на благодарноста, трябва или да надене дивашките дрехи на Конан или футуристичните на Терминатор - чето.

Общото впечатление е, че вместо да си седят в къщи през уикенда, янките превзеха кината и сътвориха един от най-успешните уикенди за година. В България ако е празник от ракии и пържоли, кьорав човек по улицата не можеш да видиш, камо ли в киното, ама така е, разни хора, разни идеали.

Очаквайте през следващата седмица, как продължава гринч-манията и кога ще тръшне 200 милона зелени гущери, второто шесто чувство на Уилис и Шималиян и ……… умната идват празници и в България, стойте си в къщи.

Carlos

Няма коментари:

Публикуване на коментар